Bye 2011, Welcome 2012

Foto ini diambil dari Facebook, milik Ilham Himawan. Lokasi Koka Beach, Wolowiro, Paga, Maumere. Thanks, Ham, sudah upload foto ini. Hehehe. Sudah lama saya tunggu-tunggu.

Halo temans! *kedip2* Apa kabar? Pada teler? Hihihi.

Sengaja posting di hari pertama tahun 2012. Saat di luar orang masih berpesta-ria, merayakan tahun baru. Sedang sangat bersemangat. Sepertinya saya dipenuhi enerji menulis yang luar biasa setelah nyaris 2 tahun fakum alias males nulis! Fisik harus ngimbangi ide di kepala. Jari rontok, punggung kejepit, bibir monyong. Hahaha. Saya bersyukur atas 'kebangkitan' ini. Alhamdulillah ;))

Bye 2011, Welcome 2012. Tinggalkan segala yang buruk di tahun 2011. Biarkan menguap bersama partikel lain di udara. Hal-hal luar biasa hadir dalam hidup saya menjelang akhir tahun. Tidak terduga, datang begitu saja, jalani dengan tenang. Hal-hal luar biasa itu justru tidak pernah masuk dalam resolusi atau daftar wishlist saya dari tahun ke tahun loh. Makanya saya nggak terlalu pusingin lagi soal resolusi atau wishlist. Saat ultah kemarin dan saat tahun baru ini. Hanya satu harapan saya; semoga semua berjalan baik. Itu saja! Selebihnya biar Allah SWT yang tangani *halah* hehehe.

Mari sambut 2012 dengan semangat positif. Dan semoga semangat ini tidak hanya berbinar di awal tahun, tapi di setiap hari kehidupan kita *duileh bahasanya nggak banget deh, Teh!* Apapun yang terjadi di tahun 2012, hadapi dengan senyum karena setiap kejadian selalu ada hikmahnya. Percaya deh. Yang nggak percaya, jangan temenan sama saya! Hihihihi.

Harapan saya untuk 2012 bukan untuk diri saya sendiri (agar semua berjalan baik), melainkan juga untuk Flobamora Community. Bayi yang dibesarkan bersama-sama dengan cinta. Saya harap Flobamora Community tetap eksis di tengah hantaman badai jaman *tsah* dan kami semua member tetap jadi satu keluarga yang utuh, diliputi nilai-nilai kebersamaan. Tetap semangat untuk terus maju; menyebar virus blog, memperkuat barisan *cie*, berbagi ilmu, mewujudkan proyek-proyek yang sudah direncanakan di tahun 2011.

Sejak 30 Desember 2011 (Akber Ende) hingga 31 Desember 2011, langit Ende muram. Gelap. Dan lantas menumpahkan tangisnya perlahan-lahan. Kadang deras, kadang rintik. Sejak liburan Natal dan Tahun Baru, saya tidak kemana-mana kecuali pergi Natal'an ke rumah keluarga, tetangga dan teman. Selebihnya di rumah saja, ngendon! Dan kemarin sore saya memutuskan untuk keluar sarang! Kasian motor saya tidak dipakai berhari-hari! Maka saya pergi mengisi bensin, mencuci motor, ke rumah kk Ninik, ke masjid (tapi ditutup), jalan-jalan keliling Ende dan akhirnya tau bahwa di lapangan Perse ada Tabligh Akbar menyambut tahun baru, ke rumah kk Nani, dan kembali ke rumah untuk... ONLINE. Lagi dan lagi. Untuk nulis, lagi dan lagi. Hahaha.

Tahun baru di rumah banyak makanan padahal penghuninya cuma 3; mamatua, saya dan Indra. Saya juga diundang makan-makan di rumah kk Yudith, sepupu rumah sebelah. Malamnya saya pergi ke rumah sepupu dan ngobras, terus balik lagi ke rumah untuk online. Menjelang pukul 12, doa bareng mamatua dan Indra. Terus ke luar rumah secara PESTA KEMBANG API! Gila itu fireworks bikin ngiler aja. Langit Ende bercahaya! Untungnya pas masuk tahun baru nggak hujan. Hujan baru turun lagi menjelang pukul 3 saat saya nulis ini hehehe.

Saya juga sempat pinjem dvd di Armando. Gara-gara baca twitnya om Bisot soal film Alangkah Lucunya Negeri Ini. Iya, memang film lama. Sempat nonton ulasannya di acara Rossy (Global TV, antara tahun 2009 atau 2010 gitu). Asyik, akhirnya saya nonton juga film ini setelah tiap malam pantengin Optimus Prime (kayak bocah yang nonton kartun nggak bosan-bosan) hahaha. Nanti bakal buat reviewnya juga deh ;))

Tengah malam tahun baru kk Nani datang bersama ka'e Dul (kk ipar). Dari ka'e Dul saya lebih tau cerita tentang Bank Sampak di kota Ende. Ka'e Dul kepala seksi di situ dan menyetujui saya untuk wawancara ibu dokter Dewi (kepala kantor Pertamanan dan Perkotaan Kabupaten Ende). Ini akan jadi tulisan yang menurut saya pribadi sangat menarik. Dengar cerita dari ka'e Dul saja saya sudah sangat tertarik. Ende sudah harus maju. Lebih maju! Banyak sumber daya manusia yang top, tinggal gimana dikelola saja.

Nah, postingan ini saya akhiri dengan doa untuk kita semua. Semoga kita menjadi manusia bermanfaat untuk diri sendiri, Agama dan negara *uhuk!* hehehe.

SELAMAT TAHUN BARU 2012, temans! Wish you all the best!


Wassalam.
Tuteh

Presiden Negara Kuning

31 Comments

Silahkan tuliskan komentar Anda yang sesuai dengan topik postingan halaman ini. Komentar yang berisi tautan tidak akan ditampilkan sebelum disetujui.

  1. Selamat Tahun Baru 2012, teman2! :D

    ReplyDelete
  2. woghhh.... saya pun nulis posting.. tapi bukan buat ngerayain tahun baru. ultah blogku tepat 1 januari sih hahahha

    selamat tahun baru cim.. dan semoga flabomarata makin sukses.

    ReplyDelete
  3. @Almascatie : cepatnya dirimu komen! Hihihihi.. heb heb hebat bat bat :D wkwkwkwkw. Meluncur ke blognya Almas ah :D *ngepul* ;))

    Terima kasih doanya untuk Flobamora Community :D *toss*

    ReplyDelete
  4. belum sempta nulis posting ini..hehe..
    happy new year kawan :-)

    ReplyDelete
  5. waah senangnyaaa. semoga tahun ini bisa semakin baik lagi untuk semuanya.

    ReplyDelete
  6. Wew..
    Long time ya Teh. Finally nulis lagi.. :)
    Selamat Tahun Baru... sukses buat kita semua.

    ReplyDelete
  7. Selamat Tahun Baru Kakak... Maap mesti nunggu tahun baru dulu untuk sampai ke sini :)) Sukses selaluuuuu

    ReplyDelete
  8. asik neh jalan2. semoga tahun ini semakin sukses ya

    ReplyDelete
  9. 20 year old Electrical Engineer Hutton from Rimouski, has hobbies for example amateur astronomy, visit homepage and bird keeping. Gains enormous motivation from life by touring destinations including Historic City of Ayutthaya.

    ReplyDelete
  10. Other Spatial Scientist Nestor from Saint-Paul, spends time with passions for instance music-keyboard, my sources and digital photography. Preceding year just completed a journey Major Town Houses of the Architect Victor Horta (Brussels).

    ReplyDelete
  11. Florist Benton from Dolbeau, has hobbies and interests which includes internet, look at this now and scrabble. Reminisces what an amazing area it was having visited San Marino Historic Centre and Mount Titano.

    ReplyDelete
  12. Inside occasion you could have survived thinking about check my reference for nearly any timeframe involving schedule, you may discover the topic slightly complex or even disheartening. All you have to do, although, ends up being require a really whole air and do care about the substance which you're able to do instantly, you may observe that you'll be able to battle the specific situation.

    ReplyDelete
  13. Of course, just about everything worth implementing involves some sweat next to the role, as well as this kind of absolutely concerns visit here. To succeed, all the same, you'll be able to learn approach to be effective smarter for replacement for harder.

    ReplyDelete
  14. Of course, practically anything at all worthy of executing needs some attempt on your portion, plus this specific surely worries more tips here. To succeed, nevertheless, it is possible to discover means to figure smarter for replacement for harder.

    ReplyDelete
  15. This honestly ends up being hardly demanded to face the many anger of which begins for those who have to handle the substance regarding check out this site. Produce a purposeful objective to acquire the best potential in a very given interval that design to suit your needs myself, with the ultimate ends result you afflict live trying to get can work revealed as planned.

    ReplyDelete
  16. While utilizing Read Full Article, it is important you please take a treatment navigated remedy. Even though it can be challenging to performs, you have to focus on the helpful, with by no means survive concerned with the potentialities regarding what exactly might certainly not determine without observe.

    ReplyDelete
  17. It seriously ends up being hardly called for to manage all the anger which develops when you have to manage the information considering click for info. Produce a purposeful objective to get the best feasible within a produced stage that effort to suit your needs personally, and one more results you eventually live trying to get can function exposed what approached.

    ReplyDelete
  18. While working with browse around this website, it is vital that you take a therapy oriented alternative. Even though it may be tricky to perform, you'll want to concentrate on the helpful, along with in no way stayed concerned with the potentialities regarding what exactly may possibly not workout without warning.

    ReplyDelete
  19. In case you locate yourself wishing assistance in this article, click here to find out more is surely an superb resource regarding details.

    ReplyDelete
  20. Discover out as much as it is possible to about check here is really usual. With genuine fact, folks accomplish this continuously.

    ReplyDelete
  21. Helping to make utilization of this information immediately is definitely proposed primarily as you are going to help to make steady advance - leading to help more information will help you have this kind of completed.

    ReplyDelete
  22. In the event you get yourself wanting support below, he said is usually an exceptional supplier connected with info.

    ReplyDelete
  23. Creating use of these details instantly is obviously suggested mainly when you are going to be quickly growth - proceeding to help look at these guys will assist you have this specific obtained.

    ReplyDelete
  24. If you locate yourself wanting guidance below, click here to find out more is definitely an excellent origin involving facts.

    ReplyDelete
  25. Producing utilization of this data quickly is always proposed primarily because you are going to be ahead improvement - going to be able to click this link here now will help you have this obtained.

    ReplyDelete
  26. If you can be ready to carry on about in conjunction with her latest blog you will find fills regarding ideas it is possible to make use of as well as strive out and about. It is important to focus on for you to yourself that you're unique and that the very best technique of a different part is most likely certainly not the the exact same approach for you personally.

    ReplyDelete
  27. Although there could be lots to know concerning site web, thises certainly not required to discover everything immediately. You'll be able to generally attain additional in just concentrating using a separate section of the puzzle at any do time.

    ReplyDelete
  28. Although there might be a great deal to know concerning Related Site, thises not really required to hear almost everything at once. You can frequently achieve further before basically concentrating on a specific little bit of the puzzle on any offer time.

    ReplyDelete
  29. Folks that end up being keen on clear-cut law on you can find out more can certainly definitely uncover them, even though they appear to be tough in the beginning. Everything becomes tough once you very first understanding this, and that is right relating in order to really all.

    ReplyDelete
  30. Your own at all times encounter could possibly be more gratifying, with a lesser amount of anxiety. The outlook forever effects is going to be greatly higher. Tend not to become depressed if visit the site thinks difficult every now and then. You happen to be competent to simplify that just by simply learning the many offered you methods along with routine that afflict become acquirable.

    ReplyDelete
Previous Post Next Post